STIHL 4-Mix® motor: snaga u prirodi
STIHL 4-Mix® motor: mala težina velike snage, inovativna upotreba goriva, jednostavno rukovanje, prednosti dvotaktnih i četvorotaktnih motora.
16.05.2024
STIHL 4-Mix® motor: Četvorotaktni motor sa brojnim prednostima
Čak i najnaporniji radni dan postaje lakši uz 4-Mix® motor kompanije STIHL. Razvijen je tako da svi aspekti rada i funkcionisanja podrže korisnika na najbolji mogući način. STIHL 4-Mix® motor radi sa uobičajenim gorivom i omogućava primenu u bilo kom položaju sa dobrim ubrzanjem. Uz relativno malu potrošnju goriva, STIHL 4-Mix® motor postiže visok obrtni momenat ispuštajući izuzetno malo izduvnih gasova. Kompaktna konstrukcija 4-Mix® motora kompanije STIHL obezbeđuje povoljan odnos snage i težine i rad sa malim vibracijama. Takođe, osvaja svojim ugodnim nivoom zvuka.
STIHL 4-Mix® motor: Detalji načina rada
Kao što samo ime kaže, STIHL 4-Mix® motor radi na principu četiri takta: usisavanje, sabijanje, sagorevanje i izduvavanje. Konkretno, način rada izgleda ovako:
Radilica se okreće, klip klizi nadole u cilindru, usisni ventil se otvara i sveža smeša teče u komoru za sagorevanje. Specifičnost: Ventil STIHL 4-Mix® motora i kućište radilice povezani su usisnim kanalom preko zaobilaznog otvora. Zahvaljujući ovom inovativnom rasporedu motora, smeša goriva, vazduha i ulja dospeva do svih delova motora svakim pokretom klipa. Na taj način se osigurava da 4-Mix® motor bude uvek savršeno podmazan. Stoga više nisu potrebne redovne promene ulja.
Dok se klip pomera nadole, u kućištu radilice nastaje nadpritisak. Time se smeša iz kućišta radilice potiskuje kroz kućište bregaste osovine u usisni kanal i potom u komoru za sagorevanje, pri čemu se podmazuju sva predviđena mesta. Klip u STIHL 4-Mix® motoru ponovo klizi nagore, pri čemu se sabija smeša u komori za sagorevanje.
Smeša u STIHL 4-Mix® motoru je najviše sabijena kada klip dostigne svoj najviši položaj, poznat i kao „gornja mrtva tačka“. Neposredno pre dostizanja gornje mrtve tačke, svećica proizvodi iskru kojom izaziva sagorevanje smeše. Usled ovog preranog paljenja, smeša u komori za sagorevanje sagoreva efikasno i uz malo ostataka. Ovim paljenjem se klip ponovo potiskuje nadole, dok se energija prenosi na funkcionalni element STIHL proizvoda.
Pre nego što klip dostigne svoj najniži položaj (donja mrtva tačka), bregasta osovina otvara izduvni ventil unutar STIHL 4-Mix® motora. Kada se klip sledeći put pomeri nagore, nastali izduvni gasovi se istiskuju iz komore za sagorevanje kroz izduvni kanal. I tako sve ispočetka.
Mnogo snage. Pokretanje bez velikog napora
Da bi se lakše pokrenuo, svaki STIHL 4-Mix® motor ima ugrađen automatski sistem za dekompresiju. Ovako izgleda funkcionisanje tog sistema: Prilikom pokretanja 4-Mix® motora, centrifugalni tegovi dovode do minimalnog otvaranja ventila u motoru. Pritisak sabijanja se delom oslobađa kroz ovaj minimalni otvor, tako da se efikasno smanjuje sila potrebna za pokretanje motora. Čim se brzina pokretača premaši prvim radnim taktom, automatski se deaktivira automatski uređaj za dekompresiju, te 4-Mix® motor nastavlja da radi efikasno i snažno uz puno sabijanje.
Specifična konstrukcija 4-Mix® motora: mala težina, veliki učinak
STIHL 4-Mix® motor nije težak. Zahvaljujući tome što koristi smešu goriva za podmazivanje, više nema potrebe za uobičajenim delovima četvorotaktnog motora kao što su pumpa za ulje, filter za ulje i korito za ulje. Motor zbog toga nije samo lakši, već i jednostavniji za održavanje: zaboravite na proveru ulja, zamenu ulja i odlaganje otpadnog ulja.
STIHL 4-Mix® motor ili 2-Mix motor?
Naši vodeći sistemi motora su podjednako inovativni, snažni i naročito efikasni. Tabela u nastavku sadrži kratak pregled ključnih podataka za svaki sistem ponaosob.
STIHL 2-Mix motor | STIHL 4-Mix® motor |
---|---|
Efikasna upotreba goriva | Optimalna implementacija raspoložive snage |
Mali troškovi korišćenja | Primena na svakom mestu |
Visoke vrednosti pogona | Posebno visok obrtni moment |
Kompaktna konstrukcija | Manja emisija zagađivača |
Kratak pregled STIHL 4-Mix® motora:
- Smanjena emisija zagađivača: Zbog sagorevanja goriva uz malo ostataka ispunjava strogu evropsku direktivu o V emisiji gasova.
- Bez servisiranja ulja: Lako se održava budući da koristi uobičajenu smešu goriva.
- Mala težina: Zahvaljujući tome što koristi smešu goriva za podmazivanje, uštedećete na uobičajenim delovima četvorotaktnog motora kao što su pumpa za ulje, filter za ulje i korito za ulje.
- Nizak nivo buke: Ugodan zvuk čak i kad radi najvećom snagom.
- Vučna snaga i visok obrtni moment: Veliko sabijanje obezbeđuje veliku snagu.
STIHL 4-Mix® motor je četvorotaktni motor kojem nije potrebna nijedna komponenta uljnog kola zbog toga što koristi smešu ulja i goriva, te ima kompaktnu konstrukciju najveće snage.