Suština brenda STIHL
Saznajte, kako STIHL svojim inovativnim motornim uređajima već duže od 95 godina olaklšava rad sa prirodom i u prirodi.
09.10.2024
MALI PORTRET KOMPANIJE STIHL
STIHL grupa razvija, proizvodi i distribuira uređaje na motorni pogon za šumarsku i poljoprivrednu industriju, kao i za pejzažnu arhitekturu, građevinu i privatne vlasnike dvorišta. Digitalna rešenja i usluge dopunjuju naš široki asortiman. STIHL proizvodi se uglavnom distribuiraju preko specijalizovanih prodavnica koje pružaju usluge – sa 42 sopstvena distributivna i marketinška društva, 120 uvoznika i više od 55.000 specijalizovanih prodavaca u preko 160 zemalja. Uz to STIHL ima i svoje onlajn prodavnice, koje će se narednih godina proširiti na međunarodno tržište.
STIHL je svoju proizvodnju rasporedio na sedam zemalja: Nemačka, SAD, Brazil, Švajcarska, Austrija, Kina i Filipini.
Od 1971. godine STIHL je najprodavaniji brend motornih testera u svetu. Kompanija je osnovana 1926. godine i njeno osnovno sedište je u mestu Vajblingen kod Štutgarta.
"Olakšati ljudima rad sa prirodom i u prirodi."
Andreas Stihl, osnivač kompanije
Preduzetnički duh već duže od 95 godina
Sve je počelo 1926. godine: Andreas Stihl osniva kompaniju i razvija svoju prvu motornu testeru. Ovaj pronalazak će revolucionirati rad u šumi a kompaniju STIHL učiniti vodećom na tržištu i u oblasti tehnologije. Tajna uspeha koji još uvek traje? Preduzetnički duh osnivača naše kompanije nas podstiče da stalno razvijamo revolucionarne inovacije. Na primer sa tehnologijom baterija, digitalnim rešenjima, robotikom i veštačkom inteligencijom. Tome smo pristupili sa puno strasti i ciljem da se stalno razvijamo. Sve kako bismo našim kupcima olakšali rad sa prirodom i u prirodi.
Naše vrednosti obavezuju širom sveta
U kompaniji STIHL su zaposleni ljudi iz celog sveta, a STIHL se odomaćio na svetskim tržištima. Zato nam je važno da vrednosti, koje određuju naše delovanje, važe i van nacionalnih granica. Samo onaj, ko se stalno razvija i ko svoje poslovanje zasniva na trajnim principima i obavezujućim smernicima, može postići trajni uspeh. Mi, kao porodična kompanija, čvrsto u to verujemo. A ovaj zahtev se ogleda u kulturi naše kompanije i u našim vrednostima. Zajedno sa kompanijom, rasle su i naše vrednosti i svakog dana ih iznova doživljavamo i razvijamo.
Želimo da vrhunski kvalitet naših uređaja i usluga uvek iznova oduševi kupce. Naš cilj: Ljudi koji kupuju STIHL proizvode ne treba da budu samo zadovoljni već i oduševljeni STIHL proizvodima. Zajedno sa specijalizovanom prodavcima gradimo trajne veze sa kupcima. Naše aktivnosti su usmerene ka stvaranju čvrste, lične i emocionalne veze između kupaca i brenda. Svaki proizvod je dobar koliko i njegov servis. Zbog toga, preko servisne radionice nudimo sveobuhvatna i izvanredna servisna rešenja za tržište.
Globalna tržišta nude mogućnost razvoja, ali i prostor za veću konkurentnost. I jedno i drugo od kompanije STIHL zahteva veliku dozu agilnosti. Želimo da budemo svetski vodeći brend u našoj branši i da dodatno unapredimo našu poziciju na globalnom tržištu. Kako bi to postigli, na svim nivoima lanca vrednosti definišemo standarde i sinergije dok istovremeno ostajemo bliski lokalnim potrebama naših tržišta. Prodajna mreža, koja se prostire širom sveta, i međunarodna proizvodna mreža čine osnovu uspeha kompanije STIHL. Sledimo uravnoteženu politiku lokaliteta i proizvodimo u celom svetu pridržavajući se pritom najviših standarda proizvodnje i kvaliteta.
STIHL, kao porodična kompanija, snosi veliku odgovornost prema ljudima i prirodi. Zbog toga su najviši nivo bezbednosti u radu i bezbednosti samih proizvoda među osnovnim principima kojima se vodimo. Vodimo računa o prirodnim resursima tako što stvaramo efikasne i održive procese i proizvode. Negujemo trajnu i partnersku saradnju sa specijalizovanim prodavnicama, dobavljačima i poslovnim partnerima. Svako delovanje se orijentiše prema osnovnim vrednostima poštenja, zakonitosti i pravičnosti. Zastupamo otvorenu i kulturu kompanije zasnovanu na poverenju, podstičemo preduzetnički duh kao i odgovorno delovanje.
Želimo da postavimo standarde u oblasti tehnologije i inovacija. Zbog toga podstičemo razvoj inovativnih proizvoda i usluga. Unutrašnja sila koja nas pokreće je jaka kultura inovacija, koja koristi najnovije tehnologije, procese i poznavanje situacije na tržištu u svim oblastima unutar kompanije. Želimo da budemo vodeći u primeni digitalnih tehnologija u kombinaciji sa našim uređajima, uslugama i u kontaktu sa kupcima kao i da razvijemo nove poslovne modele i prodajne potencijale. Isto važi i za digitalno povezivanje ljudi, mašina i proizvoda.
STIHL je danas sinonim za vrhunski kvalitet, a tako će biti i ubuduće. To čini osnovu uspeha na tržištu i rasta profita i dugoročno obezbeđuje našu preduzetničku nezavisnost. Preduslov za to je izražena orijentisanost ka uspehu u svakom segmentu lanca vrednosti. Optimalni uslovi i vođenje zasnovano na partnerstvu, omogućavaju našim radnicima da razviju svoj puni potencijal kako bi u svakom segmentu preduzeća ispunili obećanje dato klijentima u pogledu kvaliteta. Kao poželjan poslodavac tražimo i podstičemo talente.
USPEH KOMPANIJE STIHL U BROJEVIMA
2022. godine STIHL grupa je ostvarila rekordnu dobit od 5,5 milijardi evra. To odgovara rastu od 8,6 posto u poređenju sa prošlom godinom. Deo dobiti, koji je ostvaren izvan Nemačke, iznosi 90 posto. Nastavlja se trend rasta u oblasti akumulatorskih uređaja. STIHL grupa je zabeležila blagi pad u oblasti benzinskih uređaja.
RAST ZAHVALJUJUĆI SOPSTVENOJ SNAZI
Struktura kapitala grupe preduzeća je i dalje veoma solidna, zahvaljujući visokoj kvoti sopstvenog kapitala koja iznosi 60 posto. To znači da STIHL za finansiranje investicija i dalje može da koristi prvenstveno sopstvena, likvidna sredstva. Kao i prethodnih godina, investicije su i dalje znatno veće od amortizacije. Pozitivni razvoj poslovanja je doveo do rasta zaposlenih za 2,3 posto, odnosno na 20.552 zaposlenih širom sveta (stanje dana: 31. decembar 2022.). Dodatne informacije o poslovnoj godini 2022. možete da pronađete u izveštaju o globalnom poslovanju kompanije STIHL i u delu onlajn izveštaj o poslovanju.
ŽENE NA VODEĆIM POZICIJAMA
Mi verujemo u jednake šanse i izričito želimo da ohrabrimo žene da se opredele za karijeru u kompaniji STIHL. Za nas su važni samo uspeh, umeće i potencijal. Udeo žena u Nadzornom odboru STIHL AG premašuje obaveznu kvotu od 30 posto - od dvanaest članova Nadzornog odbora, četiri su žene. Među pet članova Upravnog odbora STIHL AG nalaze se i dve žene . Nadzorni odbor STIHL AG je na svom zasedanju 29. juna 2022. odlučio da u budućnosti "najmanje jedna žena" bude u sastavu Upravnog odbora.